Optimální váha.........
 Společnost GfK Praha na základě svého šetření zjistila, že Češi jsou nejtlustším národem ve střední Evropě, jinými slovy, že jsou obéznější než Poláci, Maďaři i Slováci. Zatímco mírně obézních mužů žije v ČR o deset procent více než v ostatních středoevropských zemích, u žen je situace vyrovnanější. Vyjádřeni indexem tělesné hmotnosti, který vystihuje poměr tělesné váhy k mocnině výšky, jsou nejštíhlejší obyvatelé Polska (24,73), následováni Slováky (24,96), Maďary (24,98) a Čechy (25,26).
                                  
                             Nadváha znamená estetický i zdravotní problém.
 Mezi Čechy je proto také nejvíce těch, kteří chtějí zhubnout, a to plných 44 %.
Jaká je ve skutečnosti správná hmotnost našeho těla? Existuje řada výpočtů, z nichž mezi laiky nejpoužívanější je ten, který říká, že máte vážit tolik kg, kolik cm měříte nad 1 metr. Tedy člověk vysoký 185 cm by měl vážit 85 kg. Tyto výpočty jsou ovšem poněkud zavádějící, protože neberou v potaz řadu dalších skutečností. Spolehlivější je proto tzv. body mass index, BMI, index tělesné hmotnosti.Např. člověk měřící 185 cm s tělesnou
 hmotností 85 kg má následující      BMI: 85 :1,852= 24,836. Jako normální se uvádí BMI v hodnotě 18-25
Před více než sto lety zaveden tzv. Queteletův index, který je dnes celosvětově označován jako body mass index (BMI). BMI se vypočítá jako hmotnost v kilogramech dělená druhou mocninou výšky v metrech.Měří-li někdo 180cm a váží 100 kg, má BMI 30,8 (100/1,8*1,8 = 100/3,24 = 30,8). Je tedy na počátku pásma obezity, těsně nad kategorií nadváhy,víte jaký máte index ..spočítejte si ho  zde
                                Tělesnou hmotnost podle BMI klasifikujeme takto:
                                                  podvýživa do 18.5
                                                  normální hmotnost 18,5 až 25
                                                  nadváha 25 až 30
                                                  obezita I. stupně (mírná) 30 až 35
                                                  obezita II. stupně (střední) 35 až 40
                                                  obezita III. stupně (morbidní) nad 40
                 
             Dopřejte svému tělu včas péči, kterou si zaslouží. Prodloužíte si                                 život a budete vypadat dlouho mladě.  
 

ŽENY

MUŽI

tělesný typ

tělesný typ

výška

mohutný

střední

drobný

výška

mohutný

střední

drobný

147

47-54

44-49

42-45

157

57-64

54-59

51-55

150

48-56

45-50

43-46

160

59-66

55-60

52-56

152

50-58

46-51

44-47

162

60-67

56-62

54-57

155

51-59

47-53

45-49

165

61-69

58-63

55-59

157

52-60

49-54

46-50

168

63-71

59-65

56-60

160

54-61

50-56

48-51

170

65-73

61-67

58-62

162

55-63

51-57

49-53

173

67-75

63-69

60-64

165

57-65

53-59

51-54

175

69-77

65-71

62-66

168

58-66

55-61

52-56

178

71-79

66-73

64-68

170

60-68

56-63

54-58

180

72-81

68-75

66-70

173

62-70

58-65

56-60

183

75-84

70-77

67-72

175

64-72

60-67

57-61

185

76-86

72-80

69-74

178

66-74

62-69

59-64

188

79-88

74-82

71-76

180

67-76

64-71

61-66

190

80-91

76-84

73-78

183

70-79

66-72

63-67

193

83-93

78-86

75-80

(zpracováno podle The North American Association for the Study of Obesity - Americká asociace pro studium obezity)

 ”Snaží-li se někdo zhubnout až půl kilo denně, je to špatné. Ideální je úbytek maximálně dvě až tři kila měsíčně.”        Docent Lubomír Kužela z pražské vinohradské nemocnice
 Soustředíme se na POMOC všem z Vás, kteří jste se rozhodli se svojí nadváhou definitivně skoncovat. mnohem více naleznete zde